23/04/2020

Attālinātā darba apstākļos pieprasīta kļūst rēķinu bezkontakta apstrāde

Šī brīža esošajā situācijā, kad lielākā daļa uzņēmumu strādā attālināti, par pieprasītu pakalpojumu ir kļuvusi rēķinu bezkontakta apstrāde. Arī Latvijas uzņēmumiem ir pieejams piegādātāju rēķinu apstrādes risinājums - FitekIn - kurš atvieglo grāmatvežu darbu, nodrošinot rēķinu bezkontakta apstrādi. Kopumā Eiropā šo pakalpojumu izmanto jau 1 150  uzņēmumi, 16 000 darbinieku un sistēmas ietvaros ir apstrādāts viens miljons rēķinu.

Viena no problēmām, ar ko ļoti bieži saskaras uzņēmumi – nozaudēti rēķini. Tas var radīt arī problēmas attiecībās ar piegādātāju vai to dēļ var nākties pārtaisīt nodokļu deklarācijas. Rēķinu kustības ātrums īpaši svarīgs ir mēneša beigās vai perioda noslēgšanā. Uzņēmumi, kuriem nav elektroniskā rēķinu pārvaldības sistēma, pirkuma rēķinus ievada manuāli. Ieviešot rēķinu automātisko apriti, apstiprināšanu un automātisko grāmatošanu regulārajiem piegādātāju rēķiniem, uzņēmums ne tikai atvieglos grāmatvedības departamenta darbu, bet arī izslēgs manuālā darba posmu, sniedzot iespēju grāmatvežiem koncentrēties uz finanšu analīzi un plānošanu. Šis ir ātrs, precīzs un caurskatāms veids, kā uzņēmumam ne tikai attālinātā darba ietvaros, bet arī kopumā apstrādāt piegādātāju rēķinus.

Andis Gulbis, Fitek AS digitālo produktu vadītājs: “Uzņēmumiem ir jāizmanto automatizācijas sniegtās priekšrocības – rēķinu bezkontakta apstrāde ne tikai samazina uzņēmuma riskus un manuālā darba apjomu, bet uzlabo darbības efektivitāti, izmaksu pārskatāmību, atskaišu precizitāti un rēķinu aprites procesa nepārtrauktību neatkarīgi no tā vai darbinieki atrodas birojā vai strādā attālināti. Arī mēs turpinām attīstīt FitekIn sniegtās iespējas un drīzumā mūsu klientiem būs pieejama arī mobilā aplikācija, kas pilnveidos jau esošās iespējas pilnvērtīgi darboties sistēmā no jebkuras vietas un jebkurā laikā.”

FitekIn risinājumu ir izstrādājis finanšu tehnoloģiju uzņēmums Fitek. Rēķinu aprites pakalpojums padara finanšu procesus vēl ērtākus – sistēmas ietvaros tiešsaistē tiek nodrošināta visu pirkuma rēķinu (e-rēķinu, PEPPOL e-rēķinu, PDF un papīra formāta rēķinu) apstrāde un apkopošana elektroniski. Rēķinu pārbaude, apstiprināšana, grāmatošana, arhivēšana un nosūtīšana uzņēmuma grāmatvedības sistēmai var būt daļēji vai pilnībā automatizēta. Dati tiek uzglabāti drošā tiešsaistes arhīvā. Risinājums ir piemērots uzņēmumiem, kuriem ir 100 vai vairāk pirkuma rēķinu mēnesī un vairāk nekā divi darbinieki, kuri apstrādā un apstiprina rēķinus, kā arī uzņēmumam ir vairākās darbības vietas.

Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kamera aicina uz semināru ciklu FINANŠU DIENA

Lasīt tālāk

Ceturtdien, 7.maijā plkst. 14.00, notiks bezmaksas vebinārs „Rēķinu automatizācija - kāpēc uzņēmumiem tas nepieciešams?“

Lasīt tālāk

Fitek AS vadītāja Latvijā Edgara Strazda viedoklis publicēts žurnāla Dienas Bizness 2020. gada 14. aprīļa numurā (#15). Pārpublicēts saskaņojot ar žurnālu Dienas Bizness.

Lasīt tālāk